Podpora samostatného bydlení
Sociální služba podpora samostatného bydlení je spolufinancována z ESF+ prostřednictvím OPZ+, SR ČR a Pardubickým krajem v rámci realizace projektu Podpora dostupnosti sociálních služeb v Pardubickém kraji, reg.č. CZ.03.02.01/00/22_003/0000408.
Viz. odkaz: www.pardubickykraj.cz/projekty-spolufinancovane-eu-osv
Připravujeme.
Poslání:
Posláním služby podpora samostatného bydlení je pomáhat dospělým lidem s mentálním a kombinovaným postižením žít samostatně ve vlastním domově a vést běžný život podle svých přání a potřeb. Podporujeme je v každodenních činnostech, rozhodování i zapojení do života komunity. Respektujeme jejich důstojnost, svobodu volby a právo žít život po svém.
Cílová skupina:
Služba je poskytována lidem s vrozeným mentálním postižením nebo získaným mentálním postižením, projevujícím se úbytkem kognitivních funkcí a intelektu, případně s kombinovaným postižením, např. přidruženým tělesným či smyslovým postižením. Při vstupu do služby je u osoby se získaným mentálním postižením požadován produktivní věk, kterým současně nespadá do cílové skupiny služeb pro osoby s Alzheimerovou chorobou a jinými typy demence.
Služba se poskytuje osobám od 18 let a je poskytována na území odpovídající správnímu obvodu obce s rozšířenou působností Žamberk.
Kapacita služby:
Kapacita služby je vymezena počtem 15 aktivních smluv a ročním objemem přímé podpory poskytované uživatelům.
Místo poskytování služby:
Služba je poskytována v domácnostech uživatelů služby na území odpovídající správnímu obvodu obce s rozšířenou působností Žamberk.
Výpis z registrace služby:
5189487
Zásady poskytované služby:
- Respekt a důstojnost jako základ všeho
Každého uživatele vnímáme jako rovnocenného člověka s vlastním příběhem, potřebami a hodnotami. Chováme se s úctou k jeho právům, rozhodnutím a soukromí.
- Individuální přístup, ne šablony
Podpora vychází z konkrétní situace a přání každého člověka. Společně plánujeme služby tak, aby dávaly smysl právě jemu – podle jeho tempa, stylu života a možností.
- Podpora samostatnosti a růstu
Nebereme lidem z ruky, co zvládnou sami. Povzbuzujeme ke každodenním krokům, které vedou k větší nezávislosti a sebevědomí.
- Profesionalita a lidský přístup v rovnováze
Naši pracovníci jsou kvalifikovaní, zkušení a pravidelně se vzdělávají. Přitom zůstávají lidmi – přístupnými, spolehlivými.
- Zapojení do běžného života
Podporujeme uživatele v udržování vztahů, aktivitách v komunitě a využívání veřejných služeb. Pomáháme jim být součástí společnosti, ne na jejím okraji
- Etika a důvěra jako trvalý závazek
Veškerá naše práce vychází z etických hodnot, které máme zakotvené v Etickém kodexu. Důvěra je pro nás klíčovým prvkem vztahu mezi pracovníkem a uživatelem.
Uznáváme, že sexualita a přirozené riziko jsou nedílnou součástí lidského života.
Etický kodex zaměstnance představuje morální závazek upravující mravní postoje, chování a jednání všech zaměstnanců vůči uživatelům služeb a jejich zákonným zástupcům, rodičům a osobám blízkým, vůči ostatním zaměstnancům v pracovních týmech, vůči partnerům domova, vůči veřejnosti a také vůči organizaci samotné.
Etický kodex zaměstnance domova se stejně tak vztahuje i na další osoby působící v Domovu pod hradem Žampach v mimopracovněprávním vztahu.
Cíle služby:
- Uživatel žije samostatně ve vlastním bytě tak, jak si přeje, s respektem k jeho potřebám a bezpečí
- uplatňuje svou samostatnost v souladu se svými schopnostmi a přáními
- rozhoduje o svém životě a je motivován k aktivnímu zapojení
- má možnost trávit volný čas dle svých představ
- udržuje sociální kontakty a využívá běžně dostupné služby
- je informován o svých právech a povinnostech
Základní činnosti služby:
Služba podpora samostatného bydlení zahrnuje základní činnosti stanovené pro tuto službu zákonem o sociálních službách, je poskytována terénní formou.
- pomoc při zajištění chodu domácnosti,
- výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti,
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
- sociálně terapeutické činnosti,
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Služba je poskytována denně od 8:00 do 18:00.
Po individuální domluvě je možné přizpůsobit čas podpory dle potřeb uživatele a provozních možností.
Úhrada služeb:
Uživatel služby hradí skutečně provedené úkonů podpory dle měsíčního výkazu a vyúčtování v hodinové sazbě sjednané ve smlouvě o poskytnutí sociální služby.
Informace k úhradě jsou uvedeny v záložce "ŽADATEL - Úhrada".
Informace pro zájemce o službu
Kontakty pro informace, tiskopisy pro žadatele o službu a vzory smluv, aj. Tyto informace jsou uvedeny v záložce "ŽADATEL".
Více informací získáte u našich sociálních pracovnic - kontakty - zde